PÄIVITETTY 25.8.2020
5-vuotisderby ja Breeders’ Prize pidetään hyppyjen osalta este-SM-kisan yhteydessä PowerParkissa ja askellajit Helsingin Ratsastajien joukkue-SM:n yhteydessä Laaksolla. Molemmat tapahtumat järjestetään 28.-30.8.2020.
5-vuotisderbyn estekorkeuksia on tarkastettu niin, että 1. päivänä estekorkeus on 110 cm ja 2. päivänä 115 cm.
Kvaalivaatimuksia esteissä lasketaan vuodelle 2020 riittämään 5-vuotisderbyssä 110 cm ja Breeders’ Prizessa 120 cm yhdellä enintään 8 pisteen virhetuloksella, kun normaalisti vaatimus on kaksi enintään 8 virhepisteen tulosta.
Askellajihevosten osalta kvaalivaatimusta on tarkastettu FWB-yhdistyksen hallituksen keskustelussa heinäkuun alussa Breeders’ Prizen osalta. Myös askellajihevosille riittää yksi kvaali. Kansainvälisten FEI-arvostelujen lisäksi hyväksytään kaikki VaB-luokat normiarvostelulla vähintään 57 % tuloksella. Normaalien sääntöjen mukaan 5-vuotiaana saadut kvaalitulokset riittävät myös.
Kyvyt Esiin presented by Remeo -finaalin ja Laatuarvostelun ajankohta on 24.-25.10.2020 ja paikkana Ratsastuskeskus Aino Järvenpäässä. Kyvyt Esiin -karsinnat pyritään järjestetään lokakuun alkupuolella ja ne pidetään poikkeuksellisesti yksipäiväisinä.
Tällä hetkellä alustavasti varmistuneet karsintapaikat ovat:
2.10. Kimmon Talli, Joroinen
3.10. Siirilän Ratsutila, Seinäjoki
4.10. Ratsastuskeskus Lupis, Kiuruvesi
4.10. KTK-Horses / Equibalans Areena, Turenki/Janakkala
5.10. Kelokoski Horses, Nurmes
5.10. Ratsureipas, Hämeenkyrö
6.10. Callisto Horses, Ypäjä
7.10. MYH Horses, Huittinen
7.10. Boe, Porvoo
10.10. Talli Wist, Lohja
Eteläiseen Suomeen saattaa tulla vielä lisää karsintapaikkakuntia.
Kotisivuille päivitetään tähän tiedotteeseen ja kunkin tapahtuman omille sivuille ajan kohtaista tietoa sitä mukaa, kun asiat ja aikataulut varmistuvat.